wtorek, 8 listopada 2016

Nowość w mojej kuchni

Trafiłam ostatnio na dosyć niestandardową roślinę jadalną, szczerze mówiąc jeszcze do niedawna nigdy się z nią nie spotkałam, nie miałam więc także okazji jej spróbować. Mowa o soczewicy. Jest to roślina bobowata niestety mało popularna w naszym kraju. Na szczęście powoli się to zmienia. Co do właściwości odżywczych soczewicy - zawiera dużo białka oraz skrobi. Posiada również w swoim składzie sporo żelaza i kwasu foliowego.


Jeżeli chodzi o potrawy, które przygotowuję z soczewicy są to najczęściej różnego rodzaju zupy, gulasze czy sałatki. Według mnie soczewica jest idealnym dodatkiem do dań dla wegetarian oraz weganów, ponieważ stanowi świetne urozmaicenie potraw! :) Więcej informacji znajdziecie tu https://zywnoscbio.pl/soczewica/

Przygotowujecie soczewicę? Lubicie ją? Powiem Wam szczerze, że mi smak soczewicy bardzo odpowiada, według mnie jest pyszna. A może macie jakieś ciekawe przepisy na dania z soczewicy? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz